Krachtig in balans – de basis

30Jun2021

Van 10:00 tot 11:15

Kracht en balans

Wat gaan we doen?

In deze praktijkles gaan we aandacht besteden aan kracht en balans. Door met aandacht te ontspannen wordt je je bewust van de relatie tussen spierspanning en disbalans.  We doen eerst een korte warming-up en stretching om de gewrichten te activeren zodat de Qi goed kan doorstromen. Daarna doen we balansoefeningen waarbij ademhaling en concentratie even belangrijk zijn. Het bij-effect is dat de aandacht volledig op zal gaan in de oefeningen.

Waarom is dit belangrijk en wat levert het op?

Het lichaam wordt gedragen en in stand gehouden door je skelet en de spieren die daaraan gehecht zijn. Disbalans is meestal het gevolg van spanning van spieren op het verkeerde moment. Een goede balans helpt je in het dagelijks leven; de houding verbetert bij alledaagse bewegingen en taken. Hierdoor voorkom je voor later klachten. Ook train je door deze oefeningen je beenspieren en pezen van voet naar heup. Vooral enkels worden goed geactiveerd.

Spieren bij je enkels corrigeren elke veranderingen en hoe sterker deze zijn, hoe beter je balans kan houden. Dit is weer handig voor valpreventie of kan je helpen bij andere sporten die je doet.

Als laatste trainen we ook de ademhaling en de concentratie. Door een lage ademhaling te beoefenen nemen stresshormonen af. Dit bevordert de concentratie.

 

 

Hoelang duurt de les?

De les duurt rond de 75 minuten.

 







 
 
 

Een persoon komt ook

Wie komt er: Maarten

Register for this event

Enter your details below

Enter the word YES in the box:
Validating payment information...
Waiting for Payment Gateway...