Qigong – Beginnerstraining

04sep2022

Van 10:00 tot 11:15

 

Wat gaan we doen?
- Oefenen met correct in Wu Chi (beginhouding) staan
- Ademhalings observatie en ademhalingsoefening
- Zachte warming up rekking en strekking (Renshen en ShenZhan) van verschillende delen van het lichaam
- Balans/loop oefening in de vorm van loopmeditatie
- Introductie van een korte beginners vorm

Waarom is dit belangrijk en wat levert het op?
* De Wu Chi houding oefenen is een lichaamshouding corrigerende oefening. Je leert recht te staan zonder de spieren onnodig te belasten of te forceren.
* Door de ademhaling aandachtig te observeren en te oefenen met ademhalingstechnieken verbeterd de effectiviteit van ademhalen.

   Een efficiëntere ademhaling verbeterd de gezondheid en verlaagt het stressniveau.
* Zachte warming up en stretching verbeterd o.a. de bloedsomloop, het gemoed en de mobiliteit. De kans op blessures is klein doordat de bewegingen langzaam worden uitgevoerd.

* Balans/loop oefeningen in combinatie met ademhaling versterkt het concentratievermogen,  de beenspieren en maakt de geest kalm.

 

 

Hoelang duurt de les?

De les duurt rond de 75 minuten.

 







 
 
 

Register for this event

Enter your details below

Enter the word YES in the box:
Validating payment information...
Waiting for Payment Gateway...